Dizi sektörü, en az sinema sektörü kadar paraların döndüğü hatta ülkemizden örnekler kat be kat daha fazla paraların döndüğü bir sektör.

İşin içinde bu kadar para varken herkes bir tarafından tutmak için türlü girişimler yapıyor.Haliyle düzensiz,özensiz nasıl olsa para kazanırım diye sunulan diziler bazen maliyetlerini bile kurtaramadan apar topar yayından kaldırılıyor.

Kaliteli konusu olan,doğru oyuncu seçimleri ile süslenen diziler ise bildiğiniz gibi oldukça fazla sezonlarla izleyicileri ekranlara kitleyebiliyor.

Peki yerel bakmak dışında küresel ölçüde en fazla dizi pazarlayan ülkeleri merak ettiniz mi ? İyi olduğumuz bir sektörde acaba sadece biz mi kendimizi iyi sanıyoruz yoksa diğer ülkelerden de gelen tepkiler olumlu yönde mi ?

Dünya üzerinde en fazla dizi ihraç eden ülke sıralaması :

1.ABD

2.Türkiye

3.Kore

Abd'nin pazarın lideri olması oldukça doğal bir durum olsa da Türkiye'nin son listede 2.sıraya yükselmesi çok büyük başarı.Kore'nin Asya pazarındaki kayıtsız gücü, tüm dünyaya hızlı
yayılması sonucu kendini 3.sırada bulmuş.

Kaliteli dizilerimizin olduğu söylemeliyim aynı zamanda oldukça düşük kaliteye hatta kalitesizliğin buram buram koktuğu dizilerimizde mevcut.Dünyaya pazarladığımız diziler genelde ülkemizde reyting rekorları kıran diziler.Bu dizileri de yarın sizlere sunmayı düşünüyorum.

Sağlıcakla Kalın.






6 Yorumlar

  1. Aaa 2. Sırada biz miyiz cidden şaşırdım valla bravo

    YanıtlaSil
  2. Çok ilginçmiş yaaa :-) Bayılıyorum bu tür bilgi analizlerini okumaya.

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Dizilerimizin birçok ülkede yayınlandığını biliyordum ama listede bu kadar üst sıralarda olduğumuzu bilmiyordum. Mutlu oldum doğrusu 😊

    YanıtlaSil
  4. Bu kadar üst sırada olmamızı ben de beklemiyordum. ABD'yi zaten tahmin ettim ama Kore ve Hindistan'ı geçmemiz bence büyük başarı.

    YanıtlaSil
  5. 2. sırada olmamıza çok şaşırdım ve Kore dizilerinin aşığıyım :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski