Psikolojik film tarzının dünya üzerinden sunulmuş en güzel serilerinden biri 'Kelebek Etkisi'

İzlediğim en kült filmleri sizlere sunduğum 'Bir Film İncelemesi' köşemde bu sefer
Kelebek Etkisi'ne detaylı bir bakış yapacağız.

Öncelikle ''Kelebek Etkisi'' kavramının ne demek olduğuna ve buna uzmanında getirilen açıklamaya bakalım.

Bir sistemin başlangıç verilerinin oldukça küçük değişimler yaşamasının ardından ileride büyük ve asla tahmin edilemeyen sonuçlar doğurmasına verilen addır.

Bununla ilgili dünya üzerindeki en iyi örnek:Amazon Ormanları'nda bir kelebeğin kanat çırpması, ABD'de fırtına kopmasına neden olabilir.

Bu tanımdan sonra şimdi 2004 yılında sinema tarihinin akışını değiştiren filme geçelim.Aslında biyografi filmlerine hayran biri olarak bunu bu dala ait bir film olarak görmüştüm ilk izlediğimde.
Daha sonra bunun aslında kişiye özgü bir karakter analizinden daha çok herkesi etkileyebilecek bir psikolojik gerilim olduğunu anladım.

Büyüme tarzının,bulunduğun çevrenin,arkadaş grubunun bir insanın kaderine direk olarak nasıl etki gösterdiğini bizlere ustaca sunan film,alışagelmiş sinema kalıplarının da yıkılmasına sebep oldu.

Çocuk yaşlarındaki Evan, bu yaşlardan itibaren hafıza kayıpları yaşamaya başlar.Babasının da kontrol edilmesi oldukça zor olan psikolojik sorunları nedeniyle akıl hastanesinde yatıyor oluşu Evan ile annesini bu hayatta baş başa bırakacaktır.Annesi ise oldukça mücadeleci bir hemşire.

İlkokul yıllarında bizlerin de karşısına çıkan sorulardan biri olan ''Büyüyünce Ne Olacaksın'' ya da ''Gelecekte Nasıl Biri Olacaksın'' bunun resmini çizin gibi klasik sorular Evan'ın da karşısına çıkıyor.

Oldukça normal olan bu soru anormal bir cevaptan sonra başka bir noktaya çıkacaktır.Öyle ki bu oldukça masum soruya Evan, elinde bıçak olan bir çocuk ve yerde kanlar içinde yatan iki adam çizer.
Bu resimi gören öğretmen şoka girer ve annesiyle bir toplantı ayarlar.Bu yaşta bir çocuğun böyle bir hayal gücü kullanmasının altında ciddi sorunlar yattığını dile getirip bir muayeneye girmesini şart koşar.

Annesi, Evan'ı bir hastaneye götürür ve tedavi sürecini başlatır.Çıkacak sonuçtan oldukça endişelenen Anne doktorların çocuğunuzda herhangi bir sorun yok oldukça normal denmesinin ardından sevinip sevinmeme konusunda ortada kalır.

Oğlum hasta değilse o resimlerin anlamı neydi diye sorar kendine..Evan ise o resimi çizdiğini çoktan unutmuştur.Annesi bu duruma şöyle çözüm bulacaktı.Her gün ne yaşıyorsan bunu bir deftere yaz ve gün sonunda bunları tekrar ederek hafızanı taze tut.

Bu oldukça işe yarayan yöntem ilerleyen yaşlarda Evan için oldukça çıkılmaz bir noktanın başlangıcı olacaktı.

Tüm filmlerini izlemenizi önersem de illa birine vakit ayırmak istiyorsanız ''Kelebet Etkisi 1'' filmini seçmenizi isterim.Şimdiden İyi Seyirler.

4 Yorumlar

  1. Ben ilk filmi çok beğenmiştim. Fakat aynı etkiyi ikincisinde göremedim.

    YanıtlaSil
  2. Çok sık duyuyorum fakat henüz izleyemedim. İncelemen için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  3. Ben izlemiştim ama 1. bölümüydü sanırım çok oldu çünkü izleyeli teşekkürler kelebek etkisi tanıtımı için

    YanıtlaSil
  4. İnceleme için teşekkürler, daha önce izlemiştim. Harika bir hatırlatma oldu :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski