Leonardo DiCaprio'nun bu rolü ile oscar ödülünü nasıl kazanamadığına inanamadığım filmi
''Kanlı Elmas''

3.ülke olarak adlandırılan bana göre oldukça yakışıksız bir yakıştırma olsa da çağın tüm gelişmelerinden uzak bölgede geçen film, medeniyetin beşiği sayılan Avrupa'nın para hırsının çıktığı boyutları oldukça doğru şekilde aktarıyor.Amerika'dan bahsetmiyorum bile eğer ortada bir para ya da değerli bir olay varsa Amerika çoktan oraya gelmiştir.

''Bir ülkeyi kontrol etmek için liderlik ve kontrol meraklısı bir kaç beyni yıkanmaya müsait insana silah verirsin ve olacakları izlersin'' bu özellikle İngilizlerin yıllarca tüm dünyada uyguladığı siyaset biçimi.Amerika bunu daha da geliştirerek günümüzde demokrasi getiriyoruz diyerek götürdüklerini hepimiz çok iyi biliyoruz.

90'ların başında Sierra Leone'de başlamak üzere olan iç savaş ve kaos ortamı küçük bölgelerde yavaş yavaş toplu katliamlara yol açmaktadır.Güney Afrika kökenli paralı asker olarak görev alan ama asıl işi çok farklı olan Danny Archer'in gerçeklerle yüzleşmesini ele alıyor.

Hikayenin diğer tarafında ise yerel halktan biri olan ve ailesi ile kıt kanaat ama oldukça mutlu bir hayat süren balıkçı Solomon Vandy var.Ülkede oluşan kaos ortamı yetişkinleri olduğu kadar çocukları da etkilemeye başlar.Kendilerini ülkenin barış savaşçıları olarak adlandıran bir grup yaşları ne olursa olsun çocukları bu orduya katmaya başlar.Direnenler ise acımasızca öldürülür.Ordu için silah ve para ihtiyaçlarını ise ülkenin elmas zengini olmasından dolayı bu işi öncelik haline getirirler..

Satılık gruplar elmasları bulacak büyük güçler ise bunları küçük paralarla alarak Avrupa'da zengin ailelerin yüksek paralarla almasını sağlayacaktı.Bu plan yıllardır takır takır işlerken pembe elmas denilen ve oldukça nadir bulunan bir parça Solomon Wandy'nin eline geçer.

İşte o pembe elmastan sonra işler öyle bir çığırından çıkacak ki,izlediğinizde oldukça duygusal anlar yaşayacağınıza eminim.Bir pembe elmasın bir babanın ailesine kavuşmasına,acımasızca öldürülen binlerce masumun kaderlerine,Avrupa ve Amerika'nın gerçek yüzünün bir kez daha gözler önüne sürülmesine ve çok daha fazlasına yol açacak.

Şiddetle ve gönül rahatlığı ile öneriyorum.Şimdiden İyi Seyirler.

3 Yorumlar

  1. İnsanların zaten içinde olduğu hayatların kurgusu bile beni çok yaralıyor.Sırf bu yüzden izleyemedim bu filmi :(

    YanıtlaSil
  2. Yıllar önce izlemiştim. Türk programları ve ana haber bültenleri bu filmin müziğinin ekmeğini çok yediler.

    YanıtlaSil
  3. Merhaba yazılarınızı okudum ve çok beğendim. Bloğunuzu takipteyim. Sizide kendi bloğuma davet ediyorum davetimi kırmaz gelirseniz çok mutlu olurum :)

    Blog adresim: https://yusufakmann.blogspot.com

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski