Filmlere biraz daha detaylı şekilde baktığım ''Bir Film İncelemesi'' köşemde sizi bu sefer İngiltere'ye götürüyorum.Ele alacağım film ''The Favourite''

Dünyanın entrikalara en uygun yerlerinden biridir İngiltere Kraliyet Sarayı.Çok eski dönemlerden başlayan bu akım yakın döneme kadar hatta günümüze kadar uzanmıştır.

Stuart Hanedanı‘nın son isimlerinden olan Anne of Great Britain yaşadıklarını,sarayın içinde oluşan kulisleri oldukça çarpıcı şekilde bizlere sunuluyor.

Filmin bize asıl anlatmak istediği ise oldukça utangaç ve eğitimsiz bir kraliçenin tahta çıktığında ne gibi sıkıntılara ve yönlendirmelere maruz kalmış olması.

Filmin tek eksi yönü ise yönetmenin tarzından dolayı oldukça ağır bir film etkisi yaratması.Bazen sıkıldığınızı iliklerinize kadar hissedeceğiniz bu filmde bir yanınız dur bakayım biraz daha devam etsin diyecektir.

İngiltere tarihinin sağlık yönünden en çok çeken kraliçesi olan Anne'nin ve sarayın etrafında oluşan ve onlara bağlı olan bir kaç yüksek seviyedeki ismin akıl almaz ilişkileri farklı bir film izlemek isteyen kişiler için oldukça iyi bir tercih olacaktır.

Yönetmen: Yorgos Lantimos

Oyuncular: Olivia Colman,Emma Stone,Rachel Weisz




9 Yorumlar

  1. güzel bir filmdi o dönemdeki politik manevra ve kavgalar özellikle ilginçti..

    YanıtlaSil
  2. İlgimi çekti. Teşekkürler

    YanıtlaSil
  3. Kesinlikle islerim, ingiliz kraliyetini konu alan filmlere bayılıyorum :) Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu sizin için oldukça iyi bir tercih olacaktır :) Keyifli İzlemeler

      Sil
  4. Oscar’da güçlü olduğunu düşünmüştüm geçen sene, yanlış hatırlamıyorsam bir ödül alabilmişti çok şaşırmıştım onu hatırladım bir de Lanthimos’un diğer filmleri çok daha rahatsız edici, bu yine en iyisi bence :) güzel bir yazı olmuş, elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Film İngiltere'de 2019'un en iyisi seçildi.Oyuncu performansları daha çok ödül topladı.En iyi kadın oyuncu oscarı ve yardımcı oyuncu oscarları da dahil.Yönetmenin tarzı kalıpların dışında haklısınız,Tarantino'nun farklı versiyonu.Yeterince konuya hakimsiniz bunun için teşekkürlerimi sunuyorum :)

      Sil
  5. Emma Stone'u çok severim. Onun için izlemek istiyorum bu filmi.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski