İlk bölümde kendi açımdan kesinlikle okumanız gereken 7 kitaba değinmiştim.

İkinci bölümde de 7 kitap ile bu listeyi sonlandıracağım.Keyifli Okumalar

AŞK VE GURUR - JANE AUSTEN

Zengin ve fakir,gururlu ve ön yargılı gibi kavramları dünya üzerinden en iyi anlatan kitaplardan biri ''Aşk Ve Gurur '' ile bu bölüme başlıyorum.Zengin ve gururlu bir genç adam ile yoksulluk ve taşra hayatında büyüyen bir genç güzelin, fırtınalı ilişkisi mutlaka okumanız gereken eserlerden biri.

ÇAVDAR TARLASINDA ÇOCUKLAR - J.D SALİNGER

Genelde öykü türünde yazan Salinger'in, ilk ve tek roman kitabı olan eser, aynı zamanda yazarın dünya çapında tanınmasına en çok katkıyı sağladı.Asi ve okuldan atılan bir çocuğun,dünyaya ettiği isyan ve atıldığı maceraları soluksuz şekilde okuyacaksınız.

VEBA - ALBERT CAMUS

Albert Camus'un zekasını en çok gösterdiği kitaplardan ''Veba'' da bu listede yerini almalıydı.
Aklınıza ilk gelen normal olarak eski dönemlerin en popüler hastalığı ''Veba''.
Ama yazar bu argümanı sadece hastalık alanında değil,yoksulluk,zulüm gibi konularla birleştirerek mükemmel bir eser meydana getirmiş.

YOLDA - JACK KEROUAC

Yazarın kendini anlattığı ve bir kuşağın en büyük akımlarından ''Hippi'' tarzı yaşamı detaylı şekilde ele alıyor.Evden ayrılıp girdiği maceralar,karşılaştığı yerler ve oranın insanları ile özellikle bir gün alıcam sırtıma çantamı her yeri gezeceğim diyenlerin ''El kitabı'' olabilecek bir eser.

FAHRENHEIT 451 - RAY BRADBURY

Teknolojinin doğru kullanılmadığında,televizyonların,kitap okumamızın nasıl önüne geçtiğini kendine has tarzıyla anlatan eser.Ülkemizde de en çok satışı yapılan eserlerden biri olmaya devam ediyor.

TUTUNAMAYANLAR - OĞUZ ATAY

Son 2 kitabı kendi topraklarımızdan seçmeye karar verdiğimde aklıma gelen ilk eser ,
''Tutunamayanlar'' oldu.

.Ülkemizin belki de üzerinde en çok konuşulan,içindeki sözleri en fazla paylaşılan eser olan ''Tutunamayanlar''ı  hala okuma şansına sahip olamadıysanız artık bunu ertelemeyin derim.

AYLAK ADAM - YUSUF ATILGAN

Bir dönemi etkisi altına alan ve o dönemin inceliklerini günümüzün bile anlayabileceği doğrulukta aktaran eser ''Aylak Adam'' ile listemi sonlandırıyorum.



Listeyi gördüğünüzde ''Bu kitabı neden koymadın ? '' diyebileceğiniz oldukça fazla eser olduğuna eminim.Listeyi uzun tutmamak ve ne kadar uzun tutarsam tutayım yine de bazı kitapların gözden kaçabileceği gerçeği ile yüzleşeceğim için aklıma gelen ilk kitapları sunmaya gayret ettim.

Bu listede okumadığınız var ise ya da bu listede olması gerektiğine inandığınız kitapları yorum kısmına bırakırsanız oldukça memnun olurum.

Başka listelerde görüşmek üzere.




13 Yorumlar

  1. Çok güzel öneriler. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Veba okudum ama diğerlerini bilmiyorum yeni tanıdım not aldımkitap önerileri için editöre teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim umarım okuduğunuzda keyif alırsınız.

      Sil
  3. güzel öneriler olmuş. teşekkürler. bazılarını okudum diğerlerini de okumak istiyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize sevindim :) Teşekkür ediyorum,iyi okumalar :)

      Sil
  4. Yanıtlar
    1. Diğerlerini de tavsiye ederim.En az Tutanamayanlar kadar iyiler :)

      Sil
  5. Çoğunu okumadığım için tuhaf hissettim.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bundan sonra okuyarak o tuhaflığı üzerinden atacağını umuyorum :) Şimdiden iyi okumalar.

      Sil
  6. Sizi yeni keşfettim. Ve bende büyük bir çoğunluğunu okuyamayanlardanım.. Ama alayım tabi mutlaka listeye. Emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim.Keşfetmenizden mutluluk duydum.Şimdiden İyi Okumalar diliyorum size :)

      Sil
  7. Liste için teşekkürler, okumayı düşündüğüm eserler. Emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski