KRİZİ FIRSATA ÇEVİRME SANATI
HENRY FORD
Soyadından da anlaşılacağı üzere otomotiv sektörünün kurucularından biriydi Henry.
Farklı konularda uzmanlık elde etmesine rağmen sevdiği işe yöneldi ve sonunda hala büyük satış rakamları ile satış yapan şirketin temelini attı.
Henry Ford, 30 Temmuz 1863'te ABD'nin Michigan eyaletinin Detroit şehrinde İrlanda kökenli bir çiftçinin altı çocuğunun en büyüğü olarak doğdu.Doğa ile iç içe büyümesinin avantajları kullanacaktı.
12 yaşında hayatının ilk acısını yaşamış ve annesini kaybetmişti.Bu acıyı hafifletmek amacıyla boş zamanlarının çoğunu geçirebileceği amatör bir mekanik atölyesi yaratmıştı.Bir kaçış yeri olarak düzenlediği bu amatör hamlede 15 yaşında ilk buharlı makinesini yapmayı başarmıştı.
Daha sonra cep saatçiliği dükkanında çırak olarak işe başlamış bu konuda da kendini yetiştirmişti.İlk olarak uygun fiyata ülke geneline saat satma fikri aklına gelmiş ama sonra vazgeçmiş.
1882 yılında kendisi gibi çiftçi olan ailenin kızı Clara J.Bryant ile evlenip,geçimlerini sağlamak amacıyla kereste fabrikası işine girmiş.
Bu arada oldukça popüler olan bu girişim ona iyi para kazandırmış.1891 yılı geldiğinde ise Edison'un firmasında mühendis olarak çalışmaya başladı.2 sene sonra başmühendis olarak atanmış ve Thomas Edison'un en yakın arkadaşlarından biri olmuş.
1893 yılında kendi evinin mutfağında ilk silindirli motorunu üreterek hayatını değiştirecek o hamleyi başlatmış.Kendi işini kurmaya karar verip üretime geçmesine rağmen 2 sene sonunda iflas etmiş.1902 yılında Ford şirketini %25 hissesini ortak olarak kurmuş.
Amerika'da ilk arabasını sattıktan sonra diğer ülkelerden sipariş almaya başlamış.1908-1927 yılları arasında 15 milyon otomobil satmış.1926 rakamları açıklandığında 1 milyar dolarlık şirketin sahibiydi.
Dünyanın en büyük motor üretici olduğu açıklandıktan sonra işçilerine o zamana göre büyük bir zam yapmış.Tüm şirketlerde 9 saat 2 dolar ücret alan işçiler onun şirketinde 8 saat çalışıp 5 dolar kazanıyordu.
Bu hamle diğer şirketlerinde zam yapmak zorunda kalmasını sağlamıştır. 1.Dünya ve 2.Dünya savaşları sırasında stratejisini savaşta kullanılacak araçlar üzerine yoğunlaştırdığı için döneminin en
büyük şirketi haline dönüşmüştü.
Sağlam temelleri olan şirket,Henry'in 1947'deki ölümünden sonra da en büyük şirketlerden biri olmaya devam ediyor.
Yorum Gönder