Biliyorum, kendinizi güçsüz hissediyorsunuz.Toplumun sizde yarattığı baskıdan sıkılmış ve ister
istemez onların sizde yarattığı dünyanın içinde mahvolmak üzeresiniz.

Nefret ettiğiniz bir işe gitmek zorundasınız çoğunuz.Lüks hayata sahip insanları 'kesin' çaldılar
diyerek, kendinizi avutma tiyatrosunu daha ne kadar sürdürmeyi planlıyorsunuz ? Aklınıza gelen
yüzlerce iş fikirlerinden hangisi için gerçekten çaba gösterdiniz ? Ortalama 70 yıl yer işgal edeceğiniz
bu dünyada bir kaç insanın senden olmaz lafıyla pes etmeye mi hazırsınız ?

Akrabalarınız gözünde işe yaramaz gözüküyorsunuz değil mi ? Utanmayın,çoğu akrabamın benim içinde aynı düşüncelerde olduğuna eminim.Bahsetmeden geçemeyeceğim bir olayda ''komşu çocuğu''
baskısı.Muhtemelen iyi bir bölüm kazanmışlardır ve ailesi bunu cümle aleme duyurmak adına her ev toplantılarında dile getirmek konusunda geç kalmayacaklardır.Çoğumuzun yaptığı gibi bu konuya yapabildiğimiz tek şey sahte gülümsemeler atmak olsa gerek.

Kendinize bir iyilik yapın ve hayatınızı değiştirecek,sizi mutlu edecek ve hangi aşamada olursanız olun pişman olmayacağınız o fikrin peşinden gidin.Maddi ve manevi olarak sizi doyuma ulaştıracak o fikri bulun ve harekete geçin.

Çocukken ''Büyüyünce ne olacaksın'' sorusunun üzerinden yeterince zaman geçmedi mi ? Hangimiz o sorunun cevaplarını verirken inanmıştık ? Şu an o cevaplarını verdiğimiz mesleklerin neresinde yer alıyoruz ? Ortalamaya vursak,çok düşük bir sayı olarak kalacağımız kesin.

Size milyon dolarlar kazanın daha sonra bu zamana kadar yaşadığınız tüm zorluklar için insanlardan intikam alın demiyorum.Önce sizin ve sevdiklerinizin, başka insanlara muhtaç olmayacağı o ortalama miktarı ortaya çıkarın.Ne kadar paraya sahip olursam daha az sıkıntı çekerim sorusunu kendinize sorun.Ardından kazandığınız paranın yıllık ortalamasını çıkarın ve harekete geçin.

Uçuk hayaller kurmayın,Bahamalar'dan ada alma fikriniz varsa onu biraz erteleyin.Yıllık maaşınızı ya da düzensiz de olsa para girişini hesaplayın ve bunu yıllarla çarpın ortaya çıkan sonuç sizi tatmin ediyor mu ? Büyük olasılık etmeyecektir. Ya bir şeyleri değiştirebilecek kadar güçlüysek ve bunun farkında olmamak için yıllardır kendimizden kaçıyorsak ?

Ya 60 yılda kazanabileceğimiz parayı,5 yıllık disiplinle,zekamız ve inancımızla kazanabilecek şansa sahip insanlardansak ? Kader diyerek işi Allah'a bırakmak biraz ucuzculuk olmuyor mu ?
''Kader,gayrete aşıktır'' sözü herhalde en çok bu zamanlar anlam kazanıyor olmalı.

Şimdi diyeceksiniz,''Ya iyi hoş falan da sen ne durumdasın,şansın yaver gitmiş parayı bulmuşun bize de senden akıl dinlemesi kalmış'' durun demeyin öyle.Zorluk,insana göre değişen bir kavram.Mesala paranın bolluğu falan da bazen işe yaramaz.Bende para yok bu arada,hiç olmadı.Hiç derken para denilen kısmın ayın sonunu görebilen bir para olmadığından  bahsediyorum.

''Eee o zaman kelin ilacı olsa kendi başına sürer'' denmesi gerekiyor farkındayım.Hayatım boyunca belirli kalıplara girmekten uzak kaldım.Hep bir bahane ile 8-5 denen o kısır döngünün içinde hiç bir zaman kendime yer bulamadım.20'lerin sonuna gelmeme rağmen bunda en ufak bir değişme olmadı.

Hayatımı değiştirmek için yapabileceğim ilk şeyin yazmak ve araştırmak olduğunu fark ettim.Bundan zevk duyuyorum,okumayı seviyorum,yazmayı seviyorum,araştırmayı seviyorum.Tüm hayatımı bunun üzerine kurmak için bu blogu açtım.Maddi kaygılara girecek kadar yıllarımı vermedim bu işe karşılığını daha bir hafta dolmadan istemekte saçma geliyor.

Aslında tüm soruları sizin üzerinizden kendime soruyorum.Yıllardır kendime sorduğum,içimde oldukça büyük yer kaplayan sorularımın dijitale aktarılışı olarak da nitelendirebilirim bu yazıyı.Bir ara bunu kitap mı yapsam diye düşündüm daha sonra vazgeçtim buraya yöneldim. İnternetin sonsuz dünyasında keşfettiğim, bizden daha bitik durumdaki insanlardan, bazılarının hayatlarını kendimce yorumlayarak size aktarmaya çalışacağım.

Ben hayatımı değiştirmek için bir adım atıyorum.Bunu okuyan insan,seni hiç tanımıyorum,sonsuza kadar yüzünü bile görmeyeceğim büyük olasılık ama o ilk adımı atmaktan sakın çekinme.Sonucu kötü olsa bile kaybedecek bir şeyimiz yok öyle değil mi ?

50'nin üzerinde sıfırdan başaran,zorluklar altında başarabilen,şansın aslında insanın çabasının bir sonucu ortaya çıktığını ispatlayan insanların hayatlarını kendimce size anlatmaya çalışacağım.Hemen hemen her gün içerik başına iki hayat hikayesi ile küçük bir seri yapmayı planlıyorum.Umarım okuduğunuz bir yazı ya da denk geldiğiniz bir fikir işinize yarar ve benden sonra adım atmanıza rağmen benim önümde bir yerde olursunuz.

Keyifli okumalar şimdiden...

6 Yorumlar

  1. Ne güzel yazmışsın öyle. Ellerine sağlık. Seni daha yeni gördüm ve hemen takibe alıyorum. Güzel bir bloga benziyorsun💜

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel ve samimi yorumların için teşekkür ederim. E-mail ile ''abone ol'' kısmım Ana sayfamın hemen üzerinde sanırım gözünden kaçmış.Mobilden giriyorsanız izleyici butonumda yan ekranlarda.Tekrar hoş geldiniz.

      Sil
  2. Bir de blogunda izleme butonu yok mu? Ben mi göremedim? Eğer yoksa koy bir tane. İnsanlar seni takip etsin ve yazdıklarından haberdar olsunlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunu cevapladım geri döndüğünde hala göremezseniz abone ol butonunu tekrar dile getirirseniz bende ona göre önlem alırım.Bende gözüküyor çünkü ve takip edilebiliyorum o yüzden büyük olasılık gözünden kaçtı.

      Sil
  3. Gerçekten her konudan detaylı yazılar paylaşıyorsun, eline sağlık öncelikle. Bloguna bir izleyici butonu eklersen seni takip edip, sık sık uğrayabiliriz buraya. Çok güzel bir blogun var, daha çok kişilere ulaşacaktır bundan eminim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çabamı takdir edip,güzel yorumunla süslediğin için teşekkürler.Takip et butonum, Ana sayfa bölümünün hemen üzerinde e-mail ile abone olabilirsiniz.Mobil üzerinden giriyorsanız yan ekranda bir de izleyici ol seçeneğim var.Sizde gözükmüyorsa bana iletirseniz sevinirim belki sorun bendedir.

      Sil

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski