Bir listenin yine sonuna geldik.Bu listede oldukça özel bir konu başlığı olan ''Aile''yi ele aldım.Bu tarz üzerinde oldukça fazla bir film var.Kendimce öne çıkan 15 filmi seçmeye gayret ettim.

Şimdi final bölümünde yer alan son 5 filme göz atalım.

BİZİM AİLE



Münir Özkul'un sinema tarihimize altın harflerle geçtiği filmlerden biri.

Olağanüstü bir oyunculuk gösterisi olan film,ilk saniyesinden son saniyesine kadar aile bağlarının nasıl olması gerektiğini bu ülkenin insanlara gösteriyor.

Unutulmuş bir çok duyguyu,taze tutmamızı sağlayacak olan bu film,belirli aralıklarla izleme listenizin en tepesinde olmayı hak ediyor.

''Bak beyim,sana bir çift lafım'' ile başlayan sahne ise sinemamızın en vurucu sahnelerinden biri olmayı başardı.

NEŞELİ GÜNLER



Muhtemelen,bu listenin başlığını okuduğunuzda aklına gelecek ilk filmlerden biri ''Neşeli Günler'' ile final bölümüne devam edelim.

Bir turşu suyunun nelere mal olduğunu bizlere oldukça esprili bir şekilde gösteren film,sinema tarihimizin dönüm noktalarından biri.

6 çocuklu çiftin boşanmalarının ardından kurdukları yeni hayat,çocukların bir gün karşılaşması ve Ziya karakterinin üstün çabası ile aile olmayı bize gösteren en eğlenceli film olarak bu listede yerini alıyor.

GIRGIRİYE



Sulukule'den,tüm ülkeye aile kavramını en sesli şekilde anlatan film ''Gırgıriye''yi bu listeye almasaydım büyük bir hata yapmış olurdum.

Kalabalık bir aile bir de tüm semtin sıcaklığı eklenince,ortaya aile bağları,mahalle ilişkileri ile süslenmiş,kavgası eksik olmayan bir yapım ortaya çıkıyor.

Müjdat Gezen'in efsane olmasını sağlayan film,Türk sinemasının en sıcak yapımlardan biri olarak kayıtlarda yerini almaya devam ediyor.

HABABAM SINIFI



Hiç birinin birbiriyle kan bağı yoktu ama bu onların Türk sinemasının en komik ailesi olmasını engelleyemedi.

Birbirinden farklı karakterleri bir sınıfta toplayan, ülke tarihimizin en fazla izlenen,üzerine en fazla yorum yapılan,bir ülkenin sosyolojisini bile etkileyen ''Hababam Sınıfı''da bu başlığın altında
yerini alıyor bana göre.

Onların aile bağları,aynı anne-babadan bağımsız bir şekilde oluşuyor ve bize de ''iyi ki bu topraklarda böyle bir film çekildi'' demek kalıyor.

CANIM KARDEŞİM



Geldik bu başlığın en son filmine.Bana göre Türk sinema tarihinin duygusal ve aile kavramını ele alırsam en iyi filmi ''Canım Kardeşim''

Defalarca izlememe rağmen,her seferinde yoğun bir duygu eşiği yakalamamı sağlayan bu film,aile değerlerinin,sevdiklerimizin kıymetlerinin,insanın çaresiz kaldığında neler yapabileceğini bize gösteren en iyi film.

1973 yılında gösterime giren bu filmin, bana göre hala dengi çekilemedi.


Zamanınızı ayırarak sizler için hazırladığım bu listeyi okuduğunuz için teşekkürlerimi sunuyorum.
Başka listelerde görüşmek üzere.Sizin en etkilendiğiniz filmi yorumlara bırakmayı ihmal etmeyin.
Bu liste tamamen şahsi görüşlerimden oluşuyor.Siz listede olmayan bir filmi de paylaşabilirsiniz.

Sağlıcakla Kalın.

Filmlerin Fotoğrafları imdb sitesinden alınmıştır.

2 Yorumlar

  1. bizim aile ve neşeli günler bütün zamanların en favori iki filmidir benim için tabi bir de süt kardeşler :-))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel ve anlamlı seçimler.Görüşünüz için teşekkürlerimi sunuyorum :)

      Sil

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski